I vy jste se již setkali s nečekaným chováním vašeho dítěte? Prudce reaguje na každou maličkost? Vaše odmítnutí, pád ze židle nebo odchod otce do práce je důvodem pro hysterii a slzy? V tom případě byste se měli naučit fráze, které rychle uklidní chování vašeho dítěte. Budou vám užitečné v každé situaci, zejména pokud jste vy sami unaveni, zažíváte stres nebo jste na něco naštvaní.

“Když jsou malé děti zahlceny velkými emocemi, úkolem rodičů je sdílet svůj klid, a ne stát se součástí tohoto chaosu.”

Úkolem rodičů je přijmout emoce dítěte a naučit ho, jak se s nimi vyrovnat. Vaše slova dítě buď zlomí, nebo mu dodají potřebnou důvěru.
Nabízíme vám několik frází, které vám pomohou vyrovnat se s dětskou hysterií:

1) “Když se objeví hněv, musíte nechat emoce plynout ven.”

Nejdříve svému dítěti řekněte, že vyjádření emocí je zcela v pořádku. Musí je přežít. Emoce samy o sobě člověku nijak neublíží. Nechte dítě rozpoznat, že je rozzlobené a pokuste se pojmenovat emoce, které právě zažívá.

Jiné příklady: “Je dobré, že si dostal ten hněv ven. Vypadáš smutně. Smutek je normální. Je vždy smutné říci sbohem. ”

2) “Slyším tě, jsem tu – s tebou, budu tady.”

Nejlepší věc, kterou můžete pro dítě udělat, je zůstat blízko, když je rozzlobené, když pláče nebo když truchlí. Musí přežít pocit ztráty nebo zklamání. A vy mu v tom musíte pomoci.

Buďte s ním, sdílejte jeho smutek nebo radost. Jen zůstaňte blízko.

Další možnosti: “Jsi rozrušený/á, pojď si ke mně sednout, jsem tu s tebou, klidně se vyplač, je to normální. Neopustím tě. ”

3) “Co cítíš je normální, špatné je, když …”

Někdy je třeba jednoznačně označit jisté chování za nepřijatelné, například když dítě začne kousat, bít nebo se válet po podlaze. Být rozzlobený je normální.

Je třeba, abychom dítě omezili v tom, jak vyjadřuje svůj hněv.

Zkuste mu říci: “Vypadáš jako kdybys byl velmi rozzlobený. Zlobit se je normální. Není dobré, když křičíš nebo koušeš. Nedovolím, aby jsi mě bil (křičel, válel se po podlaze atd.).

Pomůžu ti omezit tvůj hněv. To, že se zlobíš je docela normální, ale bít mě nebudeš, protože je to nesprávné.

V momentě, kdy se dítě rozhněvá, udělejte si přestávku, dejte mu čas, aby se mohl nadýchat a vypustit emoce.

4) “To, co teď cítíš, přejde. Brzy se budeš cítit mnohem lépe. “

V momentě hysterie se dítě cítí, jako kdyby byl celý svět proti němu, život skončil. Pod tlakem emocí si totiž může myslet, že mu už nikdy nebude dobře.

Kolikrát jste už od svého dítěte slyšeli: “Toto je nejhorší den v mém životě!” Překvapivě se po deseti minutách vrátilo k sobě a zapomene na nekonečný smutek, jakoby ani nikdy neexistoval.

Paměť dětí je opravdu krátká. Emoce dítěte zmizí, jakmile svou pozornost obrátí na něco jiného. Připomeňte mu i sami sobě, že hněv, rozčilování, odpor přejde a vše se vrátí na své místo.

5) “Zhluboka se nadechneme, odpočineme si, sedneme …”

Dítě se těžko vyrovnává s emocemi. Nějaký čas to potrvá. Nechte ho, aby ji přežilo, nebylo s ní o samotě.

Obejměte ho a sedněte si k němu, nemusíte nic říkat. Po několika minutách se zeptejte, jak se cítí. Pomozte mu popsat zažité emoce, pojmenujte jejich nahlas, nechte dítě, aby vyprávělo – takto vám může říct mu o svých pocitech.

Použijte tato slova: “Když jsem rozrušený, nedokážu dýchat, proto se snažím dýchat pomalu. Po několika minutách se uklidním a cítím, jak se vše zlepšuje. ”

Pokračování na další stránce!