Podívejte se, co se stane s vaším tělem, když budete 15-minut denně zvedat nohy o stěnu.

Miluji pozici „nohy na zdi“, podle mého názoru. Je to jedna z nejvíce uklidňujících pozicí, a vždy jsem si ji dávala jako „zákusek“ před Šavásana, stejně jako když se cítím unavená.

Pozice „nohy na stěně“ se provádí následovně:

Sedněte si levým bokem ke stěně, ve vzdálenosti 3-5 cm a pomocí rukou si lehněte na podlahu. Odtud zvedněte nohy na stěnu, tak že zadní stranou stehen a zadkem se přitlačíte ke stěně. Ramena, ruce, krk a hlava jsou zcela uvolněné. Pokud máte terapeutické problémy při této poloze, podpožte si boky podhlavníken nebo polštářem (tato podpora na horní část pánve vám uleví a otevře se hrudník), takže můžete klidně relaxovat v této poloze, a né abyste veškeré úsilí zaměřili na vaše nohy nahoru.

Chcete-li opustit tuto polohu, odrazte se nohama od stěny, poležte si na zádech se zvednutými nohami ještě tak minutku dvě, pak se položte na pravý bok a zvedněte se.

Pro plný efekt bych doporučila cvičit tuto pózu po dobu 10-15 minut, nebo bude stačit třeba si jen lehnout po dobu jedné nebo dvou minut. Během svého pobytu v poloze pozorujte dech a pocity, které procházejí tělem.

Co vám dá tato poloha?

1. Snižuje otoky nohou

Pokud máte nízký krevní tlak nebo trávíte hodně času na nohou v průběhu dne, tak tento postoj vás zbaví tíže na vašich nohách a chodidel. A také ze stagnující tekutiny, která se hromadí a způsobuje otoky nohou. V tomto případě gravitace pracuje pro vás :).

2. Snižuje únavu v nohách

Ležet nohama nahoru – je jeden z nejlepších způsobů, jak odstranit stres z nohou a stehen (pokud používáte podložku). Po 2-3 minutách v této poloze se vaše nohy budou cítit lépe.


Pokračujte ve čtení na další stránce

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Další zajímavé články

Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejsnazší použití webu. Budete-li nadále prohlížet náš web, předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.