5 skvělých cvičení pro zdravé záda od Paula Bragga

Paul Bragg věří, že zdravá záda jsounrozhodující pro to, aby si jedinec mohl udržet svou energii, čistou mysl a dobrou paměť. Vyvinul řadu cvičení, která vám mohou pomoci postarat se o vaši páteř. Pokud je provádíte správně a pravidelně, uvidíte požadované výsledky za několik dní, i když děláte pouze požadované minimum.

Chcete-li zabránit poškození způsobenému nadměrným fyzickým tlakem na záda, měli byste dodržovat následující pravidla:

  • Během prvního týdne provádějte cvičení pomalu, aniž byste příliš zatěžovali své tělo.
  • Začněte opakováním každého cvičení 2-3krát a pak zvyšujte počet opakování, dokud jich nebudete moci udělat deset.
  • Začněte pomalu a postupně zvyšujte rychlost cvičení na maximum.
  • Pokud cítíte bolest nebo únavu, udělejte si pauzu.
  • Před zahájením každého nového cvičení byste si také měli dát pauzu.

Pamatujte: tato cvičení byste měli provádět jako sestavu za sebou, nikoli jako samostatná cvičení.

Protahování – 1

Toto cvičení může mít příznivý vliv na tu část nervového systému, která je obecně odpovědná za pohyb hlavy, očních svalů a nervů. Je to také dobré pro vaši krční páteř.

5 skvělých cvičení pro zdravý záda od Paula Bragga

© depositphotos

1. Lehněte si na podlahu čelem dolů, s nohama na šířku ramen od sebe. Zvedněte boky a vyklente záda jako kočka. Podlahy by se měly dotýkat pouze vaše prsty na nohou a dlaních. Pokuste se co nejvíce narovnat kolena a lokty.

5 skvělých cvičení pro zdravý záda od Paula Bragga

© depositphotos

2. Poté spusťte boky a zakloňte hlavu. Když máte co nejvíce sklopené boky, pomalu je zvedněte tak vysoko, jak je to možné, a současně zpevněte záda. Opakujte.

Kroucení

Toto cvičení pomůže posílit svaly hrudní páteře a může mít příznivý účinek na nervy spojené s játry. Zlepšuje také funkci ledvin.

5 skvělých cvičení pro zdravý záda od Paula Bragga

1. Lehněte si na podlahu čelem dolů, zvedněte boky a zpevněte záda. Zkuste se dotýkat podlahy pouze prsty na nohou a dlaněmi.

2. Otočte boky co nejvíce doprava a snažte se snížit pravou stranu co nejvíce k zemi. Opakujte pak na druhou stranu.

Pokuste se provádět cvičení co nejpomaleji.


Pokračujte ve čtení na další stránce

Share on facebook
Sdílet na Facebooku

Další zajímavé články

Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejsnazší použití webu. Budete-li nadále prohlížet náš web, předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.